کیمیاگر

از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر

کیمیاگر

از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر

آغـــــــــــاز....

 

                          بی تو مهتاب شبی باز از آن کـــــــوچه گذشتم

                          همه تن شدم ٬ خیــــــــــــره به دنبال تو گشتم

                          شوق دیدار تو لبــــــــــــــــریز شد از جام وجودم

                          شدم آن عاشــــــــــــــــــــــق دیوانه که بودم....

                          در نهانخانه جانم ٬ گــــــــــــــــل یاد تو درخشید

                          باغ صد خاطره خندید عطــــــر صد خاطره پیچید

                         یادم آمد که شبی با هــــم از آن کوچه گذشتیم

                         پر گشودیم و در آن خــموت دل خواسته گشتیم

                         ساعتی بر لب آن جــــــــــــــــــــــــوی نشستیم

                         تو همه راز جهان ریخته در چشـــــــــم سیاهت

                        من همه ٬ محو تماشــــــــــــــــــــــــــــای نگاهت


                        آسمان صـــــاف و شــــــب آرام............      

 بخت خندان و زمان رام خوشه ماه فروریخته در آب

شاخه ها دست برآورده به مهتاب شب و صحرا ٬ گل و سنگ

همه دل داده به آواز شباهنگ......

یادم آمد ٬ تو به من گفتـــــــی :

از این عشق حذر کن...........!!!!!!

لحظه ای چند بر این آب نظر کن آب ٬ آیینه عشق گذران است

تو که امروز نگاهت به نگاهی نگران است

باش فردا ٬ که دلت با دگران است......!

تا فراموش کنی ٬ چندی از این شهر سفر کن.....!؟

با تو گفتم : حذر از عشـــــــق ندانم.....؟

سفر از پیش تو هرگز نتوانم ؛ نتوانم......؟

روز اول که دل من به تمنای تو پر زد ٬ چون کبوتر لب بام تو نشستم

تو به من سنگ زدی ٬ من نرمیدم ٬ نگسستم

باز گفتم که : تو صیادی و من آهوی دشتم

تا به دام تو در افتم همه جا گشتم و گشتم.....

حذر از عشق ندانم سفر از پیش تو هرگز نتوانم.....

اشکی از شاخه فرو ریخت ٬ مرغ شب ناله تلخی زد و بگریخت

اشـــــــــــــــــــــــک در چشمان تو لرزید ٬ ماه بر عشق تو خندید

یادم آمد که : دگر از تو جوابی نشنیدم.....!!!!؟

پای در دامن اندوه کشیدم........

نگسستم ٬ نرمیدم......

رفت در ظلمت غم ٬ آن شب و شب های دگر هم.....

نگرفتی دگر از عاشق آزرده خبر هم.....

نکنی دگر از آن کوچه گذر هم.....!!!!؟

بی تو ٬ اما ٬ به چه حـــــــــــــــالی از آن کوچه گذشتم

 

فریدون مشیری

 

بازم شروع کردم ، مثل قبل ، و می خوام کمکم کنین....

سخته چون نه قلبی هست و نه وقتی و نه عشقی........

این بار هم باز هم با کوچه شروع کردم چون خاطرات زیادی و باهاش

دارم و برام خیلی مقدس....

منتظرم.

نظرات 8 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 02:39 ب.ظ http://daam.blogsky.com

سلام خوش اومدی و در وبلاگ نویسی موفق باشی

گل سرخ جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:33 ق.ظ http://www.payam-e-gol.blogfa.com

سلام
محفل نو مبارک
موفق باشید

مداد خاکستری جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:23 ق.ظ http://www.bluefreinds.blogfa.com/

سلاممممممم.......چقده خون تکونی کردی امین!!
خسته نباشید....مبارکا باشه.....
دیدی سفید پرید؟؟(چشمک)
جاری باشی دوت من

خاله سارا جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:58 ق.ظ http://www.Gha3Dak.com

شعر کوچه اولی شعری بود که ازش خیلی خوشم اومد...چقدر من با این شعر خاطره دارم ! گردو خاک کردی امین ... امیدوارم این جا هم مثل جاهای قبلیت پر بار باشه .

بیژن جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 11:26 ق.ظ

سلامو تبریک
چرا این قدر عوض می کنی؟

مینا شنبه 1 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:39 ق.ظ http://mina39.blogfa.com

سلام تبریک میگم وبلاگ جدیدت رو امیدوارم متفاوت از قبلی ها باشه. موفق باشی .ممنون از نظراتت . منتظر باش جالب میشه.

[ بدون نام ] یکشنبه 31 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:52 ب.ظ

علیک سلام پیر مرد
تنها با مستی نمی شه چهره ی واقعی آدمها رو تشخیص داد با خیلی چیزهای دیگه ای به غیر از مستی می شه نقاب از روی صورت آدمها برداشت ...
هنوز اون کیفم که تهش شکل یه چیزی بود رو دارم که روی پام گذاشته بودم و توسط اون نقاب از روی صورت بعضی ها برداشته شد و چهره ی هرزه ی اون نمایان شد و هر موقع که چشمم به شکل ته اون کیف میوفته نا خوداآگاه با حرص پرتش می کنم تا به یه جایی بخوره...
امان از دورویی...
اما وقتی آدم مست می شه تازه می فهمه که در گذشته چقد دورو بوده و دورویی دیده...
من هم یه زمان با دورویهام باعث خیلی سوئتفاهم ها شدم اما الان هر چی می گم غلط کردم گه خوردم هیچ فایده ای نداره درست مثل یه باطلاق می مونه که آدم بیشتر توش فرو میره که این همه اثرات همین مستی شاید اگه مثل گذشته مست نباشم الان نگران چیزی نمی شدم مثلا حالا که مستیم فقط نگرانیم که به خاطر این اشتباهات بیشتر از این پیر نشی
می خواستم این نظر رو برای ۲۹ تیر که درباره ی مستی بود بنویسم اما صفحه ی پرشین بلاگ باز نشد فقط امیدوارم که به آرزوت رسیده باشی و یک لحظه مستی اونی که اصلا دوستت نداشت رو دیده باشی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 04:21 ب.ظ

امین جون داداش گلم من جای تو بودم این نظر پایینی رو پاک می کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد