کیمیاگر

از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر

کیمیاگر

از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر

رساله ای درباره ی عشق

 

اگر به زبان مردم و

فرشتگان سخن می گویم و

عشـــــق نداشته باشـــــــم ، به

نحــــــــــاس صدا کننده و سنج فغان

کــــــــــــــننده مــــــــــانند شـــــــده ام.

اگر صاحب عطــــــــیه پیشگویی باشم و

آگـــــــــاه باشم بر تمام اســــــــــرار  و بر تمامی

دانش ها ؛ اگر ایـــــــــمانم چنان کامل باشد ، تا آنجا

که کـــــــــــــوه ها را جــــــــــــــــا به جـــــــــــــــــا کنم ،

 

و عشق نداشته باشم ،

هیچم.

 

و اگر تمامی اموالم را میان فقــــرا تقسیم کنم

و اگر بدن خود را به آتــــــــــــــش بسپارم ،

امـــــــا عشــــــــــق نداسته باشم ،

هیچ حاصلی به دستم نیست.

 

عشــق ،

بردبار است ،

عشق مهربان است ،

در آتش حسد نمی سوزد ،

کبـــــــــر ندارد ، غـــــرور ندارد ،

اطــــــــــوار نـــــــاپسندیده ندارد ،

نـــفع خـــویش را خـــواهــان نیست ،

خشم نمی گیرد ،

                               ســــوء ظــن ندارد ،

از نــــاراستی شـــــــاد نمی شود ، امــــا

با راســـــــتی به شـــــعف می آید.

در همه چیز صـــــبر می کند ،

همه را بــــــاور می کند ،

همواره امــــیدوار

است ، و همواره

بــــردبـــــار.

 

عشـــق

هرگز نـــابود

نمی شود ، امــــا

پیشگویی ها نیست

می شوند و زبـــان ها پایان

می یـــــــــابند و دانــــــــــــش

زایـــــــــــــل مــــــــی شود . زیرا

دانـــــــــش مـــــــــــا جــــــزیی است و

پــــــــــیشگویی مـــــــــا جـــــــزیی است ،

امــــــــــــا آنگاه که کـــــــــــامل بیاید ،

جزیی نــــــــابود خواهد شــــــــــد.

 

آنــــگاه که طــــــــفل بودم

همچون طــفلی سخن می گفتم

و احســـــــــاســــــــم کــــودکانه بود ،

آنـــــــــگاه کـــــــــــه مـــــــــــــرد شـــدم ،

کـــــــــار های کــــــــــودکــــــــــانه را ترک گفتم.

 

چــــــــرا که اکـــــــــنون را در آیینه مــــــی بینم ،

                                                          معما وار ،

و در آن هنگام ، چـــــــــهره به چـــــــــــهره

                                 می بینیم اش.

اکنون دانــــــــــشی جزیی دارم ،

و در آن هــــنگام خــــــــواهم

                       شناخت ؛

همان گــــــــونه کــه

شناخته شده ام.

 

اینک اما سه چیز می ماند :

ایمان ، امید و عشق.

اما برترین آن ها ،

عشق است.

 

« قطعه ای از رساله ی پولوس به قرنتیان »

 

عشق زندگی است . عشق هرگز خطا نمی کند ، و زندگی ،

تا زمانی که عشق هست به خطا نمی رود. در بنیان تمامی

مخلوقات ، عشق همچون عطیه ی برتر حاضر است ـ زیرا

هر چیز دیگری به پایان می رسد ، عشـــــــــــــــــــــــق

                                                                            می ماند.

 

فردا روز لقاح مقدس ، و این نوشته ها را به همین مناسبت نوشتم ،

سری به کتاب هایی که قدیم خوانده بودم زدم و شاید کمی آرام و

شاید هم کمی متلاطم تر شدم......

هر روز در پی اش ام و نمی دانم به کدام سو گــــــــام بردارم !!!؟

همچون پروانه ایی شدم که به دور شمع می چرخم و می سوزم و

باز هم می چرخم تا که بسوزم.....

کی می شود که داستان پروانه و شمع ، برج و کبوتر ، یک بار به

خوشی بیانجامد...!!!؟

 

                                                                  پروردگارا ، عشق عطا فرما

نظرات 12 + ارسال نظر
مداد سفید شنبه 18 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 05:05 ب.ظ

سلام امین جان ...خوبی؟
با یکی از دوستای اصفهانیم داشتیم صحبت می کردم که ذکر خیر شما شد ...اومدم یه سر بزنم ...خوش باشی عزیز ...بای

[ بدون نام ] یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام امین ... بازم از عشق گفتی . عشق اساطیری......خوندنی بود قطعه ای که انتخاب کردی ...واگه این چنین باشه چه بسا زندگی با چهره ای دوست داشتنی تر از همیشه به سراغمان خواهد آمد !!.....می گم این گنجینه ی کتابهای تو هم باید خیلی خوندنی باشه !!!و البته با ارزش !! ..............آآخرشم از همه چی که بگذریم باز هم همان قصه ی تلاطم و پروانه و برج وکبوتر !!!!
...........
یکی بود یکی نبود
یکی بود دنیا رو گشت
پرسید از کوه و درخت ؛ دریا و سنگ
پرسید از دلای تنگ
پرسید از نور
پرسید از رنگ
که بهار ابدی!!!!
کجای دنیای ما
مونده دلتنگ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!

سایه یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام امین ... بازم از عشق گفتی . عشق اساطیری......خوندنی بود قطعه ای که انتخاب کردی ...واگه این چنین باشه چه بسا زندگی با چهره ای دوست داشتنی تر از همیشه به سراغمان خواهد آمد !!.....می گم این گنجینه ی کتابهای تو هم باید خیلی خوندنی باشه !!!و البته با ارزش !! ..............آآخرشم از همه چی که بگذریم باز هم همان قصه ی تلاطم و پروانه و برج وکبوتر !!!!
...........
یکی بود یکی نبود
یکی بود دنیا رو گشت
پرسید از کوه و درخت ؛ دریا و سنگ
پرسید از دلای تنگ
پرسید از نور
پرسید از رنگ
که بهار ابدی!!!!
کجای دنیای ما
مونده دلتنگ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!


سایه یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:40 ب.ظ

انگاری این قسمت کامنت وبلاگت با من مشکل داره :)

امین یکشنبه 19 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:33 ب.ظ http://www.kimiyagar.blogsky.com

بازم به آبجی گلم سایه که بهم سر زد... ک(
عشق.....!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
نمی دونم چی بگم...!؟

حمیده پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:22 ب.ظ http://www.bikaraanemehr.blogfa.com

شما که خوبی نه
ما هم خوبیم اگه بذارن
حیات با عشق می یا ب و ممات بی عشق
عاشق شو ار نه روزی کار جهان به سر آید
کیست که بداند راز عشق چیست و بداند چه ارزشی باید برای آن پرداخت
ممنون داداشی که سرمی زنی

تنهاترین عاشق{{هاتراـ دربه در}} دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:52 ق.ظ http://azdiareasheghi.blogfa.com/

سلااام دووست عزیز

اپ زیبایی بوود

وقت کردین به کلبه ما هم یه سری بزنین


حق نگهدارتون باشه


یا علی

تنهاترین عاشق دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:57 ق.ظ http://azdiareasheghi.blogfa.com/

راستیی عزیز من لینکتوون کردم خواستی لینکم کن

دختر تازه عاقل شده دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:43 ب.ظ

سلام من همون غریبه هستم که اصلا نمی شناسیدش و شما هم او رو نمی شناسید میخواستم به شما یه خبری بدم که شاید اصلا هم برای شما مهم نباشه ولی با این حال من بهتون می گم: که من هم تونستم خودمو از زندان عادتهای غیرمفید آزاد کنم و عادتهای مفید رو جایگزین عادت های غیر مفیدم کنم برای همین خواستم بگم که وبلاگتون خیلی خوب بود البته من خیلی دیر به دیر به بعضی از وبلاگها سر می زندم ولی دیگه هیچگاه انجام کاری رو برای خودم عادت نمی کنم پس تا شاید چند ماه دیگه خداحافظ

[ بدون نام ] دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:48 ب.ظ

آخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ ببخشید اومدم برای دوستم کامنت بزارم صفحه شما هم باز بود با صفحه نظرات وبلاگavayetanha.blogfa.com قاطی شد واقعا ببخشید ولی وب لاگ شما هم خوبه فقط یه کم خشک و دلگیر موفق و شاد باشی

دختر تازه عاقل شده دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:49 ب.ظ

این بدون نامه منم باز اسمم یادم رفت بنویسم

دختر تازه عاقل شده چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:21 ب.ظ

سلام من می خواستم امروز با تمام وبلاگهای محبوبم خداحافظی کنم وب لاگ شما هم جزء اونها بود با اجازتون
خدا حافظ برای همیشه فقط حیف که شکل گل و بای نداره وگرنه اینجارو می ترکونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد